anyways lanceert eerste Nederlandse auto service die volledige vrijheid biedt

Direct starten, direct stoppen en all-in - zonder bindende voorwaarden

Download de PDF

Amsterdam, dinsdag 25 mei - Vandaag lanceert start-up anyways het eerste auto abonnement van Nederland dat je kunt starten en stoppen wanneer je wilt. Met deze flexibele service staat er binnen 72 uur een auto voor je deur en je kunt kosteloos opzeggen wanneer je wilt. Het aanbod bestaat uit drie type auto's, waarvan de stadsauto €300,- per maand kost. Binnen het huidige auto service aanbod van kopen, huren, leasen of delen zit je altijd aan een contract met voorwaarden vast. anyways voegt het missende abonnement toe dat inspeelt op de sterk groeiende behoefte van bezit naar gebruik. Aanmelden, opzeggen, auto wisselen, onderhoud - het is zo geregeld. En all-in. Een auto voor stad, gezin, vakantie - de keuze is aan jou. Een slimme vooruitgang voor de vrije auto gebruiker van nu.

Foto: Loes Nooitgedacht

De trend van bezit naar gebruik is al enige tijd gaande, ook in de auto-industrie. Aantrekkelijke private lease contracten van autodealers schieten als paddenstoelen uit de grond. Helaas bieden zij geen all-in service waar verzekeringen, onderhoud, wegenbelasting, pechhulp en 1.500km/mnd bij zit, én opzegbaar is wanneer je wilt. De contracten binden je vaak minimaal een jaar of twee, doen een bkr registratie, bieden een laag aantal kilometers en een hoge prijs - oftewel, je zit eraan vast. En dat vraagt anyways nu net niet. Volledige vrijheid krijg je, dat wel.

Vooral millennials melden zich massaal aan voor services en zo flexibel mogelijke abonnementen, gevolgd door Generatie-Z. Oftewel, de doelgroep van de toekomst. Deze consumentengroep geeft niet veel om bezit, wel om het gebruik als je het echt nodig hebt.* De financiële druk moet laag zijn en het gevoel van controle over eigen leven en geluk overheersend. De stijgende vraag naar Tiny Houses en de sterke groei van freelancers bevestigt dit. Zelf bepalen wanneer, waar en hoe, zonder teveel gedoe.

De auto die de anyways gebruiker krijgt, komt vanuit stilstaande voorraad van de autodealer.

’anyways maakt slim gebruik van wat er al is, in dit geval de stilstaande auto voorraad van onder andere autodealers. Dit past bij onze filosofie. Door slim te gebruiken wat er al is kunnen we dit op een super flexibele manier aanbieden. Onderzoek wijst uit dat de auto nóg aantrekkelijker wordt als individueel transportmiddel. We moeten dus wel meegaan met de huidige trends.* Een auto daadwerkelijk te bezitten geven we niet zoveel, wel om het te gebruiken als je hem echt nodig hebt. Er staan genoeg auto's stil bij autodealers die we graag in beweging willen brengen. Bij anyways geloven we niet in stilstaan, we willen vooruit. En onderweg kijken we steeds waar het beter kan,’’

aldus Wesley de Kruijff, founder en CEO anyways.

Voor je het weet kun je op pad:

Stap 1:

Kies een auto op anyways.nl

Stap 2:

anyways neemt contact op en de auto wordt binnen 72 uur voor de deur afgeleverd

Stap 3:

Instappen, wegrijden en vrij zijn

Stap 4:

Op elk moment kan de auto worden gewisseld of worden ingeleverd.Binnenkort wordt er een speciale service toegevoegd voor bedrijven.

*Bron: ING studie: 'Abonnementen Economie'
**Bron: Onderzoeksrapport - Visie op Mobiliteit: Op weg naar 2050